Reisjes die ik de afgelopen tijd maakte

25 maart 2018

2018 is bijna vier maanden bezig en ik heb al drie tripjes gemaakt. In januari ging ik naar Parijs, de stad van de liefde en Barcelona, de stad waar ik op Erasmus ging. Vorige maand ging ik met vriendinnetje Shani nog een paar dagen naar de Hongaarse hoofdstad Boedapest voor ons schoolleventje weer zou starten. Verwacht je dus maar een reisverslag met veel foto's!
PARIJS, 15-18 januari

Tijdens mijn verblijf in Parijs ging ik met Pauline een dagje naar het Louvre. Ik had het museum vijf jaar geleden al eens bezocht tijdens een schooluitstap, maar op twintig minuten zoefde ik voorbij alle schilderijen wegens tijdgebrek. Ik was dus blij dat ik het museum rustig kon bezichtigen.

Hier nog enkele beelden van in het Louvre. Prachtig toch?! En zeker als het zonnetje heerlijk binnen schijnt. :)

Heel toevallig kwamen wij terecht bij My Bio Delicious, een biowinkel met voedingswaren die toen net zijn deuren had geopend. Op een avond besloten Pauline en ik om een kant-en-klare pasta uit te halen. Superlekker!

Als laatste sfeerbeelden uit Parijs twee kiekjes van op restaurant. Op onze laatste avond in de Franse hoofdstad gingen we eten bij Maison Burger. Het tentje ligt vlakbij het appartementje waar Pauline verbleef tijdens haar Erasmus. Zij zat namelijk in Parijs toen ik in Barcelona verbleef. Bekijk zeker mijn vlog als je benieuwd bent naar meer Parijse sfeerbeelden!

BARCELONA, 26-30 januari

In januari ging ik ook eindelijk terug naar mijn geliefde stad Barcelona. Een jaar later stond ik weer in de Catalaanse hoofdstad en bezocht ik weer alle dingen waar ik tijdens mijn Erasmus van genoot. Zo ging ik met mijn reisgenootje onder andere naar Montjuïc en genoten we van het prachtige uitzicht vanop Las Arenas.

Bij een citytrip hoort uiteraard een fancy brunch. We schoven de voetjes onder tafel bij Brunch & Cake. Ik bestelde een brioche met zoete aardappelfrietjes, pijnboompitten en bacon. Daar nog een gezond sapje bij en we komen de dag goed door!

Ook gingen we een dagje wandelen op de dijk en het strand. Ik was echt gelukkig om er terug te zijn, dat is duidelijk te merken aan de rechtse foto. Barcelona zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben, zonder twijfel! Kon ik de tijd maar terugdraaien en er weer een semester studeren... :)

We gingen een vieruurtje eten bij Café Cometa, een koffiebar die vlakbij mijn studentenresidentie lag. Toen ik eerder voorbij het pand liep, kreeg ik toch traantjes in m'n ogen omdat alle herinneringen terugkwamen. Gelukkig maakte de karamel taart veel goed. Hemels lekker!

Nathalie en ik gingen ook typische toeristenfoto's maken voor de Arc de Triomf (want ja, Barcelona heeft er uiteraard ook eentje). Daar liepen we een jongen tegen het lijf die polaroidfoto's maakte voor €2 per foto. Supertof! Twee keer gingen we poseren voor de lens. Hij was echt een goede fotograaf want hij zorgde ervoor dat er bijna niemand liep zodat we er precies op ons eentje waren. :D Fun fact: twee dagen later kwamen we hem ook tegen bij de Sagrada Familìa, toevallig!

Even poseren bij mijn favoriete plein: Plaça Reial. Ben trouwens superblij met mijn nieuwe oranje handtasje van Uterqüe. Daarna gingen we lunchen bij Trópico, een van mijn favoriete plekjes in de stad. Ik begin al terug te watertanden bij het maken van deze blogpost, haha.

Wander often, wonder always... (totaal niet geposeerd trouwens lol)

Ook een bezoekje aan Flax & Kale mocht absoluut niet ontbreken! Als hoofdgerecht koos ik veggie taco's met champignons en guacamole. Ik at er trouwens als dessert een heerlijke chocolade-perencake. Nom nom! Park Guëll blijft ook een topper wat toeristische attracties betreft. Perfecte voor een paar fotootjes voor op Instagram te schieten ;)

En nog een sfeerbeeldje van Park Güell om het af te leren! Ook tijdens deze reis heb ik mijn vlogcamera weer bovengehaald, met een klein kwartiertje beeldmateriaal als resultaat.

BOEDAPEST, 8-12 februari

In februari ging ik nog een laatste keer weg omdat ik wist dat het de komende maanden ontzettend druk zou worden wat school betreft. #yolo Samen met Shani trok ik naar Boedapest, de hoofdstad van Hongarije. Ik was nog nooit eerder in een Oostblokland geweest maar de trip heeft me aangenaam verrast. Vijf dagen verbleven we in Pest, maar er stond een dagje Boeda op de planning waar we genoten van het prachtige uitzicht.

Die zondag hadden we superveel geluk want omwille van een evenement was de brug autovrij. Hierdoor konden we dus lekker veel foto's maken en op de brug kruipen voor leuke sfeerbeelden te maken!

Een avondje gingen we dineren bij MOST. Die quote daar op de links foto is echt mijn levensquote volgens mij, haha. Ik vond het trouwens supertof ingericht! Shani en ik bestelden allebei een pad thai, maar dat zien jullie binnenkort in de vlog die hopelijk snel online komt!

Naast eten, wandelen en cultuur opsnuiven deden we ook nog iets buitengewoons: we gingen zwemmen in een van de thermische baden waar Hongarije bekent voor staat. Onze keuze viel op het Széchenyibad. Supermooi en tof om eens meegemaakt te hebben. Het was nogal een uitdaging om de iPhone niet te laten vallen bij het maken van selfies in het water. ;) Op eigen risico!

Ook in Boedapest schuimden we verschillende brunchtentjes af. Bij Törökmez at ik ongetwijfeld een van de lekkerste broodjes ooit. Het sneetje brood was besmeerd met tomatentapenade. Bovenop lag er ham, sla, kerstomaatjes en als smaakmaker nog wat schilfers Parmezaanse kaas. Deze combinatie ga ik zeker eens thuis namaken! Tot slot nog een portretje van ons twee op het Margaret-eiland dat middenin de Donau ligt. Zoals je ziet waren we goed ingepakt want het was er best koud. Ik hoop de vlog snel af te werken zodat ook deze online kan!

Op mijn Instagram vind je nog meer sfeerbeelden van de drie tripjes. Voel je vrij om me ook daar te volgen.

en, naar waar gaat de volgende reis?
Ik weet nog niet wat de toekomst brengt op reisgebied, want ik heb gek genoeg nog geen verdere reisplannen gemaakt. In april begin ik met mijn stage bij Gazet van Antwerpen, waardoor ik tien weken lang elke weekdag van nine to five moet werken. Gelukkig ben ik in de weekends vrij en telt die periode ook vier feestdagen dus daar ga ik optimaal van genieten. :) Mijn stage eindigt begin juni, dus heb ik besloten om op het einde van die maand twee weken te werken in de supermarkt. Daarna wil ik ook in juli twee weken werken. Augustus en september hou ik liever vrij, zodat daar uitstapjes en reisjes gepland kunnen worden. We'll see, ik hou jullie alvast op de hoogte!

* * *
Heb jij al reisplannen gemaakt?

Lots of ♡,
Florence
BewarenBewaren

5 opmerkingen:

1. ahh mega leuke reisjes heb je gemaakt! & ooh al dat eten ziet er zo lekker uit! Ik krijg meteen al honger, haha! Veel plezier met je stage!